خط کج         (slanted line)

خط کج (slanted line)

(slanted line) Khate-kaj
خط کج         (slanted line)

خط کج (slanted line)

(slanted line) Khate-kaj

دانلود نقشه اتوکد جزییات اجرای و نصب درب ورودی شیشه ای برقی اتوماتیک


دانلود نقشه اتوکد جزییات اجرای و نصب درب ورودی شیشه ای برقی اتوماتیک
دسته بندی فنی و مهندسی
بازدید ها 61
فرمت فایل dwg
حجم فایل 199 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 1
دانلود نقشه اتوکد جزییات اجرای و نصب درب ورودی شیشه ای برقی اتوماتیک

فروشنده فایل

کد کاربری 3
کاربر

دانلود نقشه اتوکد جزییات اجرای و نصب درب ورودی شیشه ای برقی اتوماتیک

دوره دیباگر Debugger – آموزش حرفه‌ای خطایابی برنامه نویسی

آپلود عکس

دوره دیباگر Debugger – آموزش حرفه‌ای خطایابی برنامه نویسی

اگر میخواهید دیباگ کردن را به صورت حرفه ای یاد بگیرید پیشنهاد میکنم در این دوره شرکت کنید.


مشخصات فایل
تعداد صفحات550
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیzip
دسته بندیدوره های آموزشی

توضیحات کامل

یک بار برای همیشه دیباگ کردن را یاد  بگیرید

اگر برنامه نویس هستید یا تازه برنامه نویسی را شروع کردید حتما با خطاهای برنامه نویسی روبرو شده اید. برای حل این مشکلات یکی همیشه همراه‌مان باشد تا بتوانیم این خطاها را حل کنیم و از دستشون راحت شویم.

حالا فکر کنید کسی نباشد باید چیکار کنیم؟ متاسفانه خیلی از افراد به خاطر عدم حل باگ یا همان خطاهای برنامه نویسی، کلا برنامه نویسی را رها می کنند و بیخیال آن می شوند. بعضی ها هم برای اینکه شخصی این خطاها یا همان باگ را حل کند هزینه های بسیاری پرداخت می کنند.

به جای هزینه دادن برای خطایابی پروژه و حل مشکلات و باگ های پروژه، یک بار برای همیشه دیباگ کردن را یاد بگیرید. در این دوره به شما یاد خواهیم داد اگر در برنامه و پروژه ای که در حال انجام دادن آن هستید به مشکل برخوردید باید چیکار کنید و چطوری مثل آب خوردن آن را حل کنید. (نحوه دیباگ کردن پروژه به صورت حرفه‌ای)

با محصول دیباگر debugger

بصورت مستقل به اشکال زدایی برنامه های خود بپردازید و از سردرگمی های مختلف راحت شوید

آموزش خطایابی پروژه های برنامه نویسی بصورت مستقل

هر زبان برنامه نویسی به مانند تمام زبان ها دارای قواعد و دستور زبان می باشد. همان طور که در زبان فارسی ترتیب و ترکیب واژگان، حرف تعریف، ضمیر و اسم داریم و به آن دستور زبان فارسی گفته می شود در زبان های برنامه نویسی نیز اصولی پابرجاست که اگر رعایت نشوند خطا رخ می دهد. به این خطا ها در زبان های برنامه نویسی، باگ (Bug) گفته می شود.

طبیعتاً به فرآیند پیدا کردن ایرادها و حذف آنها از برنامه هم، دیباگ (Debug) گفته می‌شود. همیشه خطاهای به ظاهر کوچک، مشکلات بزرگی را در برنامه نویسی به بار می آورند. نمونه آن را می توانید در کاوشگر فضایی رباتیک ببینید. در این کاوشگر از یکای پوند-نیرو به جای نیوتون-ثانیه استفاده شده بود و همین اشتباه ساده باعث خسارت 125 میلیون دلاری شد. بهرحال، برنامه نویس خوب کسی نیست که سریع‌ترین کد یا هوشمندانه‌ترین الگوریتم را می‌نویسد، بلکه کسی است که خطرناک‌ترین باگ‌ها را پیش از ایجاد مشکلات بزرگ کشف می‌کند تا از مشکلات زیانبار جلوگیری کند.

بسیاری از افراد هنگام برنامه‌نویسی و یا کار با نرم‌افزارهای گوناگون با خطاها و مشکلاتی مواجه می‌شوند. رفع این خطاها و مشکلات، به دغدغه مهمی برای فرد مبدل می‌شود؛ اما بعضا از راهکار مناسب برای درک چرایی مشکل و رفع آن آگاه نیستند و استفاده نمی‌کنند. دوره آموزش دیباگ کردن پروژه های برنامه نویسی به شما این کمک را می کند که به خطایابی پروژه های برنامه نویسی به صورت مستقل بپردازید.

بدون کمک گرفتن از کسی، خودتان خطایابی کنید

همانطور که در بخش بالا گفتم خیلی از افراد به خاطر روبرو شدن با باگ یا همان خطاهای برنامه نویسی، کلا برنامه نویسی را کنار میگذارند. این مورد را صدها بار با چشم خود دیده ام. آن شخص توانایی حل باگ را نداشته و کلا برنامه نویسی را کنار گذاشته و دیگر سمت برنامه نویسی نیامده است.

یا افراد مختلفی را دیده ام که برای حل یک باگ، هزینه های عجیب غریبی پرداخت کرده اند. حالا فکر کنید در یک پروژه شما 20 30 عدد خطا یا همان باگ داشته باشید باید چیزی بین 10 تا 15 میلیون پرداخت کنید که مبلغ بسیار زیادی است. کلا رفع باگ توسط متخصصین هزینه بر است.

حالا به جای اینکه به کسی وابسته باشید یا هزینه ای پرداخت کنید چرا خودتان دیباگ کردن را یاد نمی‌گیرید؟ یک بار برای همیشه این تخصص را یاد بگیرید و مستقل شوید. حتی می توانید از افراد دیگه هزینه برای دیباگ کردن پروژه هایشان دریافت کنید.

در دوره آموزش دیباگ کردن پروژه برنامه نویسی، به شما انواع خطا را یاد میدهیم. به شما یاد میدهیم چطوری پروژه ها را به ساده ترین شکل ممکن تریس کنید. سایت هایی را معرفی می کنیم که بتوانید از آنها نهایت بهره را ببرید. به شما یاد میدهیم چگونه یک جستجوگر حرفه‌ای برای رفع باگ شوید و ده‌ها مورد دیگر ...

آموزش حل مشکلات برنامه نویسی به ساده‌ترین شکل ممکن

[dw-note color="green"]برای اطمینان از کیفیت دوره، 2 جلسه از این دوره را به صورت رایگان برای شما در بخش زیر قرار دادیم که با خیال راحت بتوانید دانلود و از کیفیت عالی این دوره اطمینان پیدا کنید.[/dw-note]


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

تحلیل دینامیکی غیرخطی برآورد لرزه ای تعیین نقصهای سازه های CBF

آپلود عکس

تحلیل دینامیکی غیرخطی برآورد لرزه ای تعیین نقصهای سازه های CBF

در این پایان نامه تحلیل دینامیکی غیرخطی برآورد لرزه ای تعیین نقصهای سازه های CBF صورت می گیرد


مشخصات فایل
تعداد صفحات205
حجم15 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیمهندسی عمران

توضیحات کامل

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته عمران گرایش زلزله

تحلیل دینامیکی غیرخطی برآورد لرزه ای تعیین نقصهای سازه های CBF

 

مقدمه
سازه‌های فولادی مجموعه‌ای از اعضای منفصل فولادی بصورت تیر و ستون می‌باشد که توسط انواع اتصالات و نوع طراحی آنها تبدیل به سیستمی می‌شود که نیازهای ما را برآورده سازد.ساختمان ترکیبی است در فضا که از المانهای سازه‌ای‏ تیرها و ستونها و المان‌های غیرسازه‌ای، نما‏، کف و پارتیشن که با انواع مختلف اتصالات با هم جفت شده‌اند تشکیل شده است. پاسخ واقعی چنین سیستمی ترکیبی‏، به بارهای دینامیکی و استاتیکی مختلف، بسیار پیچیده است زیرا وابسته به هندسه مصالح و انواع بارگذاری می‌باشد و متاثر از تعداد زیادی از اندرکنش‌های سازه‌ای و غیر سازه‌ای است، مشخصه‌هایی که هنوز بخوبی شناخته نشده‌اند. در مجموع سازه به تنهایی یک سیستم سه بعدی فضایی است، که پاسخش به محرکات، بسیار متاثر از رفتار اتصالات تیر به ستونش می‌باشد.
 
در آنالیز سیستم‌های سازه‌ای فرض بر این است که سیستم بصورت یکپارچه عمل نماید، چرا که عملکرد صحیح سیستم در عمل، بستگی به یکپارچگی آن خواهد داشت لذا برای تامین یکپارچگی لازم استفاده از اتصالات مناسب و کارآمد ضروری خواهد بود در واقع اگر در سازه‌ای، تیرها و ستونها محافظه کارانه طراحی شده باشند در صورت عدم استفاده از اتصالات مناسب، سیستم بصورت یکپارچه عمل نکرده و ایمنی لازم در برابر نیروهای قائم و جانبی را نخواهد داشت.
 
در آئین‌نامه‌های معتبر جهان از جمله AISC برای طراحی و آنالیز سازه‌های فولادی سه نوع سیستم سازه‌ای در نظر گرفته می‌شود که وجه تمایز آنها در نوع اتصالاتشان می‌باشد این سه نوع سیستم سازه‌ای عبارتند از: سیستم‌های صلب(Fully Restrained:FR) نیمه صلب (Partially Restrained:PR) و ساده  (Simple framing: SF)‏.در سیستم سازه‌ای صلب، فرض بر این است که هیچگونه چرخشی بین تیر و ستون اتفاق نمی‌افتد و تحت بارهای بهره‌برداری، زاویه اتصال هر چه که هست ثابت می‌ماند. بعبارتی اتصالات تیر به ستون دارای صلبیت کافی جهت نگهداری زاویه اولیه بین اعضا متقاطع می‌باشند.
 
در سیستم سازه‌ای ساده، اعضا (تیر و ستون) بدون انتقال لنگر به همدیگر بصورت آزاد دوران می‌کنند. در این نوع سیستم، اتصال مفصلی بوده و زاویه اتصال بسته به بار وارده کم یا زیاد خواهد شد. در قاب ساده فرض می‌کنند که انتهای تیرها و شاه تیرها، تنها برای انتقال برش به ستون متصل شده‌اند و مقاومتی در برابر دوران حاصله از بارهای ثقلی نخواهند کرد. در غیر از این دو حالت فوق، سیستم موردنظر و اتصالات آن نیمه صلب می‌باشد.
 
در سیستم نوع سوم، لنگر خمشی در اتصال بین صفر و حالت صلب خواهد بود و دارای رفتار میانه‌ای بین اتصالات نوع اول و نوع دوم می‌باشد. در این مورد فرض می‌شود که اتصالات می‌توانند برش قائم را انتقال دهند، همچنین ظرفیت انتقال مقداری از لنگر را نیز دارا هستند. لکن در عمل هیچگاه زاویه بین اعضا بطور مطلق ثابت نمانده و همچنین هیچ نوع مفصلی نمی‌توان یافت که لنگر در آن صفر باشد لذا لازم است تا مرزها و کمیت‌های قابل سنجش برای تفکیک این سه نوع اتصال و سیستم‌های مربوطه مشخص شود. مهمترین معباری که برای تفکیک و طبقه‌بندی اتصالات در مراجع مختلف استفاده شده است منحنی لنگر ـ دوران (Moment- Rotation Curve) اتصال می‌باشد.
 
 
 
کلمات کلیدی:

سازه های فولادی

تحلیل دینامیکی سازه

تعیین نقصهای سازه های CBF

 
 
 
فهرست مطالب

فصل اول: اتصالات در سازه‌های فولادی

ـ انواع اتصالات سازه‌های فولادی در آئین‌نامه AISC
شکل (-) نمایش طبقه‌بندی اتصالات در آئین‌نامه AISC بوسیله منحنی‌ ممان چرخشی

- انواع اتصالات در مبحث دهم مقررات ملی ساختمان []

- تقسیم‌بندی اتصال براساس (EURO CODE )

ـ انواع اتصالات

الف) بال جوشی تقویت نشده (WURF)
ب) بال‌های جوش شده با ورق‌های پوششی‌(WCPF)
ج) تیر با مقطع ضعیف شده (RBS or Dog Bone)
د) ماهیچه جوشی تک
هـ) ماهیچه جوشی دوبل
و) صفحه کناری (SPL) Side Plate
ز) شکاف جان (SW) Slotted Web

-- اتصالات نیمه صلب

الف) اتصال صفحه جان تک و نبشی جان تک
ب) اتصالات نبشی جان تیر دوبل
ج) اتصالات صفحه سر
شکل (-) انواع اتصالات نیمه‌صلب
د) اتصالات نبشی فوقانی و نشیمن
هـ) اتصالات نبشی فوقانی و نشیمن با نبشی جان دوبل
و) اتصالات صفحه انتهایی
ـ رفتار اتصالات
 

فصل دوم: طرح لرزه‌ای سازه‌های فولادی خمشی جوشی

ـ عوامل موثر بر عملکرد ضعیف اتصالات گیردار در زلزله نورتریج

ــ اثر مقیاس (Sclae Effect)
ــ اثر جزئیات اتصال
ــ اثر فرایند جوشکاری Welding Procesures
ــ عدم رعایت استانداردهای جوشکاری
ــ اثر شکاف Notch Effect در تردشکنی

ــ تاثیر مقاومت متغیر فولادها

ــ تاثیر تمرکز تنش
ــ اثر تنش سه محوره Trixial Stress
ـ ارتقاء لرزه‌ای سازه‌های موجود با قابهای خمشی جوشی
ــ استانداردها و آیین‌نامه‌ها
ــ اهداف و ضوابط ارتقاء
ــ استراتژی‌های ارتقاء
ــ ارتقاء از قبل تایید شده اتصالات
ـــ بال جوش شده اصلاح شده بدون تقویتی
ـــ اتصال جوشی با ماهیچه تحتانی
ـــ اتصال جوشی با ماهیچه تحتانی و فوقانی

ـ معیارهای طرح لرزه‌ای سازه‌های فولادی خمشی جوشی جدید

ــ استانداردها و آیین‌نامه‌های مورد استفاده
ـ ـ انتخاب سیستم
ـــ ترکیب و مسیر بار
ـــ نوع اتصال 
ـــ انتخاب نوع قاب خمشی
ــ تحلیل و طراحی سازه‌ای
ــ چند نوع اتصال جوشی از قبل تایید شده
) بال جوشی تقویت نشده
) بال‌های جوش شده با ورق‌های پوششی‌
) تیر با مقطع ضعیف شده (RBS)
) ماهیچه جوشی تک
) ماهیچه جوشی دوبل
) صفحه کناری
) شکاف جان

ـ تقویت اتصالات فولادی گیردار با ورق‌های پوششی

ــ مقدمه
ــ تقویت اتصالات گیردار
ــ اطلاعات آزمایش اتصالات با ورق‌‌های پوششی
ـــ نمونه‌های مورد آزمایش
ـــ جوشکاری و جزئیات ساخت
ـــ نتایج آزمایش
ـــ علل زوال
ــ نتیجه‌گیری و بحث
 

فصل سوم: بررسی رفتار و عملکرد اعضاء و اتصالات تحت اثر بارهای رفت‌وبرگشتی

- فلسفه طراحی
- منحنی هیسترزیس جهت مدل کردن اتصالات
-- مدلهای هیسترزیس
-- رفتار هیسترزیس اتصالات

ـ سازه‌های ساختمان فولادی نیمه صلب

-- رفتار لرزه‌ای قابهای صلب و نیمه صلب
ــ طراحی لرزه‌ای قابهای نیمه صلب ساختمان‌های فولادی
 

بخش اول: تحقیقات جهت بررسی رفتار اتصالات تیر به ستون

ـ معرفی (آزمایش و تحقیق)
ـ سیستم قابهای خمشی (Moment Resistant Frame) MRF
- بررسی رفتار اتصالات نیمه صلب با نبشی تحت بارگذاری سیکلی
ــ هدف
ــ معرفی
ــ وسایل آزمایش
ــ روش کار آزمایش
ــ نتایج آزمایش
ــ نتیجه‌گیری
ـــ مدل عددی برای بررسی رفتار لرزه‌ای اتصالات تیر به ستون نیمه صلب
ـــ معرفی 
--- دقت مدل عددی
ـــ نتیجه
ـ رفتار اتصالات نبشی فوقانی و نشیمن تحت بارهای لرزه‌ای و بررسی اثر لغزش پیچهای اتصال
ــ هدف
ــ معرفی 
ــ آزمایشات
ــ اثر لغزش پیچ
ــ رفتار لغزشی: مقایسه با سایر آزمایشات و نکات طراحی
ــ پیش‌بینی عددی توسط یک مدل مکانیکی
ــ نتیجه
ـ آسیب‌پذیری اتصالات جوشی در زمین لرزه نورتریج
ـ بررسی آزمایشگاهی بر روی اتصال خمشی جوشی فولادی تقویت نشده
ـ عملکرد اتصال بال جوشی و جان پیچی تحت اثر بارگذاری دوره‌ای
ـ بررسی اتصال زوج نبشی جان
ــ  هدف
ــ معرفی و شرح آزمایش
ــ نتیجه‌گیری

 

بخش دوم: عملکرد بادبندها تحت بارگذاری چرخه‌ای

-سیستم قاب مهاربندی شده هم‌مرکز  CBF
-- مقدمه
-- انواع سیستم‌های CBF             
-- مزایا و معایب قاب با مهاربندی هم مرکز (CBF)
-- رفتار هیسترزیس سیستم CBF
ـ کمانش خارج از صفحه در اثر بار رفت و برگشتی در مهاربندی دوبل نبشی
ــ چکیده
ــ معرفی
ــ طراحی نمونه‌های آزمایش
ــ نتیجه‌گیری و توصیه‌های طراحی
ـ کمانش داخل صفحه مهاربند دوبل نبشی تحت بار چرخه‌ای
-- خلاصه و نتیجه‌گیری
- رفتار اعضای بادبندی فولادی و مرکب با مقاطع توخالی و پرشده 
-- هدف 
-- معرفی و شرح تحقیقات
-- نتیجه گیری
- رفتار بادبندهای نبشی ضربدری در اثر بار رفت و برگشتی
-- چکیده
-- نتایج و پیشنهادات
 

ارزیابی ساختمان خسارت دیده در زلزله

برآورد و ارتقای لرزه‌ای قابهای دارای بادبند شورن
. نقص‌های سازه‌های دارای CBF و رفتار رفت و برگشتی اعضای بادبندی
. اهداف تحقیق
. مزایای نسبی و قابلیت اجرایی در راهکارهای متفاوت بهسازی
. نتایج 
مراجع
 
 
 
 
 
 

توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

بررسی تاثیر استرس بر میزان خطای انسانی در بین کارمندان مراقبت پرواز فرودگاه مهرآباد

آپلود عکس

بررسی تاثیر استرس بر میزان خطای انسانی در بین کارمندان مراقبت پرواز فرودگاه مهرآباد

هدف از این پایان نامه بررسی تاثیر استرس بر میزان خطای انسانی در بین کارمندان مراقبت پرواز فرودگاه مهرآباد می باشد


مشخصات فایل
تعداد صفحات296
حجم2 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیمدیریت

توضیحات کامل

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت دولتی

بررسی تاثیر استرس بر میزان خطای انسانی در بین کارمندان مراقبت پرواز فرودگاه مهرآباد

 

*همراه با پرسشنامه

 

 

 

چکیده  
بسیاری از سوانح هوایی بر اثر یک خطای ساده و پیش پا افتاده و یا عدم درک صحیح پیش می آید. به ندرت ممکن است یک سانحه بر اثر تنها یک علت باشد. حوادث نوعا ترکیبی از چندین علت مختلف دارند و وقتی که هر کدام را به تنهایی بررسی می نماییم اغلب مهم به نظر نمی رسند اما ترکیب با سایر عوامل باعث کامل شدن ترتیبی از علل نامربوط می گردند که منجر به سانحه شده اند، به این پدیده زنجیره حوادث گویند. برای جلو گیری از رویداد هوایی، شناسایی عناصر این علل قبل از تکمیل زنجیره حوادث ضروری است.
 
 استرس بعنوان نوعی تنیدگی جسمی ویا روان شناختی نقش پررنگی برعملکردکارکنان مراقبت پرواز در صنعت حمل ونقل هوایی دارد. استرس قطعا  دامنه توجه و تمرکز را کاهش می دهد همانطور که بر حافظه کوتاه مدت و بلند مدت تاثیر منفی دارد بطوریکه ایجاد تصویر ذهنی مناسب کارکنان مراقبت پرواز را در شرایط ترافیکی معین و فضای مشخص جهت ارائه سرویس مراقبت پرواز دشوار ویا غیر ممکن می سازد. علاوه بر این تاثیر استرس ممکن است کنترلر را به سمت ارتکاب لغزشهایی نظیر خطاهای کلامی، شنیداری، دیداری، نوشتاری، و یا انحراف ذهنی هدایت کند. این لغزشها و انحرافات می توانند به خطاهای گوناگونی منجر شوند که متعاقبا می توانند به همجواری یا تصادم هواپیما ها منتهی گردند. 
 
در این پژوهش تاثیر استرس بر بروز اینگونه خطاهای انسانی مورد بحث قرار گرفته است. در این پژوهش از یک پرسش نامه محقق ساخته برای سنجش تاثیر سطح استرس بر میزان ارتکاب خطاهای ناشی از لغزش و انحراف غیر عمدی کارکنان مراقبت پرو از استفاده شده است. جامعه آماری مورد تحقیق در این پژوهش کلیه کارکنان مراقبت پرو از فرودگاه بین المللی مهر آباد است و نمونه مورد مطالعه 40 نفر از این کارکنان بود که به روش تصادفی ساده انتخاب شدند. با توجه به نتایج آزمون فرضیات بدست آمده، رابطه آماری معناداری میان این دو عامل بدست آمد.
 
 
 
کلمات کلیدی:

تنیدگی

فشار روانی

خطای انسانی

ساختار سازمانی 

حمل و نقل هوایی

 
 
 
مقدمه
در دهه اخیر موضوع استرس و آثار آن در سازمانها مورد توجه بسیار واقع گردیده است اگر چه در علم پزشکی مساله فشار عصبی و علل و عوارض آن مدتهاست مورد بررسی و تحقیق قرار دارد اما باب این بحث در رفتار سازمانی تازه گشوده شده است.علیرغم این نظر که استرسهای مفید نیز وجود دارد و مقداری از فشارهای عصبی برای ایجاد تحرک و تلاش در انسان ضروری است، زمانی که بحث استرس مطرح می شود بیشتر به عوارض و ضایعات آن توجه شده  واسترس مفید مد نظر قرار نمی گیرد. 
 
به هرحال استرس اثرات فراوانی بر عملکرد و فعالیتهای اعضای سازمان دارد. مدیران، کارکنان و ارباب رجوع سازمان تحت تاثیر فشارهای عصبی دچار حالات روانی خاصی می شوند و دست به اعمالی می زنند که مستقیما در باز دهی سازمان منعکس می گردد. فشارهای عصبی دارای آثار جسمانی نیز هست و از این طریق هم به سازمان لطمات شدیدی می آورد. استرسهای حاد نیروی انسانی سازمان را هم ضایع می کند  و هدف سازمان را دستخوش تزلزل می سازد. عده ای از صاحبنظران رفتار سازمانی استرس را بیماری شایع قرن نامگذاری کرده اند. شاید هم به راستی دوران ما عصراسترس و فشارهای عصبی است، دوره ای که در آن انسان بیش از هر زمان دیگری در معرض عوامل موجد استرس قرار گرفته و در چنین جهان پر هیاهویی چگونه می توان از استرس اجتناب کرد یا به مصاف و مقابله پرداخت؟ عوامل موجد استرس چیست و چگونه می توان آن را مدیریت کرد؟
 
خطای انسانی هم به عنوان یک عامل شناخته شده در بیشتر وقایع هواپیمایی دیده می شود. این خطا ها اغلب توسط افراد معمولی، سالم، صلاحیت دار، با تجربه، و کاملا مجهز به تجهیزات تجربه می شوند. چندین روش برای مطالعه خطاهای انسانی وجود دارد. یک از این روشها بررسی رفتارهای فردی در سطوح مختلف است. از میان مولفه های گوناگون رفتار فردی (مانند هوش، شخصیت، انگیزش، ارزشها و نگرشها، ادراک، احساسات، و یادگیری) استرس بعنوان مولفه ای تاثیر گذار بر خطا های مرتبط با عامل انسانی شناخته می شود. این تحقیق بر آن است تا تاثیر منفی سطوح مختلف استرس (تنیدگی) را بر بروز خطای عامل انسانی مورد بررسی قرار دهد.  
 
 
 
 
فهرست مطالب
. فصل اول: کلیات تحقیق
.. مقدمه
.. تعریف و بیان مساله
.. اهمیت و ضرورت تحقیق
.. دلایل انتخاب موضوع
.. سوابق و پیشینه تحقیق
.. اهداف تحقیق
... هدف اولیه
... اهداف ثانویه
... هدف غایی
.. سئوالات تحقیق
.. فرضیات تحقیق
... فرضیه اهم
... فرضیه فرعی
.. قلمروی تحقیق
... قلمروی زمانی تحقیق
... قلمروی مکانی تحقیق
... قلمروی موضوعی تحقیق
.. استفاده کنندگان از تحقیق
.. تعریف عملیاتی متغیرها
... متغیر مستقل: عوامل تنیدگی
... متغیر وابسته: خطای انسانی
.. روش تحقیق
.. روش نمونه گیری و تعیین حجم مونه
.. ابزار گردآوری اطلاعات
.. مشکلات و محدودیتهای تحقیق
 
. فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق

.. بخش اول: تنیدگی

.. مقدمه
.. رهیافتها نسبت به فشار روانی 
... خود تنظیمی/پزشکی
... ارزیابی شناختی
... انطباق فرد با محیط
... روانکاوی
... الگوی هانزسلیه: مفهوم سازگاری
... الگوی هلمز و راهه: وقایع زندگی
.. ماهیت دوگانه فشار روانی

.. تعریف تنیدگی

.. تئوریهای تنیدگی
... استرسورهای خرد و کلان
... مدل شخص– محیط
... نظریه شخص – محیط در قلمرو غیرکاری

... مدل تنیدگی شغلی کاراسک

... ناسازگاری سبک زندگی
... نظریه تنیدگی پنهان
... منابع تنیدگی: مدل چهار سطحی تنیدگی
.... عوامل فردی
..... استرسورهای شخصی
..... استرس ادراک شده
..... کفایت پاداش
..... محیط ادارک شده غیردوستانه
..... نوع کارمند
..... چرخش شغلی و بازنشستگی
..... استرسورهای خصوصیات غیر شخصی کارمند
..... نوبت کاری
...... مشکلات نوبتکاری
...... ریتم سیرکادین
...... پیامدهای نوبتکاری
......  مشکلات مربوط به خواب
...... مشکلات بالینی
...... مشکلات غیر بالینی
..... انواع مشاغل و ویژگیهای شغل
..... زمان یا فاصله رفت و آمد و نوع وسیله حمل و نقل
..... مسافرت شغلی
..... استرسورهای شغل
..... تقاضاهای شغلی
..... فشارهای نقش( تعارض و ابهام در نقش)
..... مسئولیت
..... رابطه با سرپرست
..... یکنواختی، گرانباری نقش یا کمباری نقش
..... تصمیم گیری
.... عوامل گروهی
..... فرهنگ
..... گروه
.... عوامل سازمانی         
..... جو سازمانی
..... فناوری
..... اثرات روانی
..... تشویش اطلاعاتی
..... تغییر
..... محیط طبیعی سازمان
.... عوامل فراسازمانی
..... عوامل محیطی
..... عوامل خانوادگی
..... استرسورهای وجهه و اعتبار
..... عوامل اقتصادی
..... سلامت
..... روابط اجتماعی

.... تفاوتهای فردی و عوامل وضعیتی  تعدیل کننده تنیدگی

..... ارزیابی شناختی عوامل تنیدگی
..... تنیدگی کوتاه مدت یا بلند مدت 
..... حمایت اجتماعی
..... مدیریت زمان
..... مذهب و معنویت
..... جنسیت و تأثیر آن بر تنیدگی
..... الگوهای رفتاری (نوع الف و نوع ب)
..... شخصیت خستگی ناپذیر یا نستوه
...... تعریف سرسختی
...... مولفه‌های سرسختی
....... کنترل
....... تعهد
....... چالش
..... عوامل شخصیتی
...... خوداتکایی، بی تعلقی یا تعلق بیش از حد
...... عزت نفس یا احترام به خود
...... کانون کنترل درونی
...... توان
.... پیامدهای تنیدگی
..... پیامدهای شناختی
..... پیامدهای روانشناختی (نگرشی)
...... تحلیل رفتگی
....... مدل تحلیل رفتگی
...... افسردگی و سایر بیماریهای روانی
...... رضایت شغلی
..... پیامدهای رفتاری
...... تاخیر، غیبت، جابجایی و ترک خدمت
...... سیگار و سوء مصرف مواد(ضایع کردن جسم)
...... عملکرد
....... رابطه میان فشار روانی و عملکرد -  قانون یرسون
...... سوانح
..... پیامدهای فیزیو لویک
...... سلامت عمومی
.... استراتژیهای مدیریت تنیدگی

..... استراتژیهای سازمانی پیشگیری تنیدگی

...... پیشگیری از تنش زاها (راهبردهای مسأله محور)
....... طراحی مجدد شغل
....... شفاف سازی نقش
....... برنامه زمانی کار
....... سبک مدیریت و ساختار سازمانی
....... فرهنگ سازمانی و ارتباطات
....... نظام پاداش عادلانه

...... پیشگیری از تنیدگی (راهبردهای احساس محور)

....... تیم سازی 
....... حمایت اجتماعی
....... مشاوره های روانی
...... پیشگیری و درمان پیامدهای تنیدگی
....... برنامه های کمک به کارکنان
....... زمان استراحت کافی
....... مرخصی تنیدگی
....... بهبود شرایط کاری
..... راهبردهای فردی پیشگیری تنیدگی
...... پیشگیری از تنش زاها ( راهبردهای مسأله محور)
....... خوش بینی اکتسابی
....... مدیریت زمان
....... فعالیتهای اوقات فراغت

...... پیشگیری از تنیدگی (راهبردهای احساس محور)

....... انطباق
....... عوامل وضعیتی و شخصی
....... ارزیابی شناختی عوامل تنیدگی
....... فنون سازگاری
....... ورزش

...... پیشگیری و درمان پیامدهای تنیدگی

....... خود گشودگی(افشا)
....... آرام سازی
....... رژیم غذایی
....... بازخور زیستی
....... فعالیتهای غیر هوازی: مراقبه
....... درمان
 

.. بخش دوم: خطای عامل انسانی

.. مقدمه

.. رویکردها به خطای عامل انسانی

... رویکرد شناختی
... رویکرد ارگونومیک یا سیستمی
... رویکرد رفتاری
... رویکرد طب هوایی
... رویکرد روانی اجتماعی
... رویکرد سازمانی

... سیستم طبقه بندی و تحلیل عوامل انسانی

.... مدل دلایل سانحه ریزن
..... مؤلفه‌های یک سیستم تولیدی
..... نقص یک سیستم تولیدی
..... نقاط قوت و محدودیتهای مدل ریزن

..... تعریف حفره های موجود در پنیر: سیستم طبقه‌بندی و تحلیل عوامل انسانی

...... اعمال غیرایمنی اپراتورها
....... خطاها
........ خطاهای تصمیم‌گیری
........ خطاهای ادارکی
....... تخلفات روزمره
....... تخلفات استثنایی
...... پیش زمینه‌های اعمال غیر ایمن
....... شرایط اپراتورها
....... حالتهای ذهنی ناسازگار
....... حالتهای ناسازگار جسمانی
....... محدودیتهای ذهنی و جسمی
....... عوامل پرسنلی

....... مدیریت منابع تیمی

....... آمادگی شخص
....... عوامل محیطی
....... محیط تکنولوژیک
...... سرپرستی غیر ایمن
....... سرپرستی ناکافی
....... برنامه‌ریزی نامناسب عملیات
....... ناتوانی در اصلاح مشکل شناخته شده
....... تخلفات سرپرستی
...... تاثیرات سازمانی
....... مدیریت منابع
....... جو سازمانی
....... فرایندهای سازمانی
.. بخش سوم:  نتیجه گیری
 
. فصل سوم: روش تحقیق
.. مقدمه
.. روش تحقیق
.. انواع روش تحقیق بر مبنای هدف
... تحقیقات علمی بر اساس هدف 
... انواع تحقیقات علمی بر اساس ماهیت و روش
.. آشنایی با قلمرو مکانی تحقیق
... شرکت فرود گاههای کشور

... معرفی مراقبت پرواز و سیستم تصمیم گیری آن

.... واحد برج مرافبت پرواز
.... واحد تقرب پرواز یا اپروچ
.... مرکز کنترل منطقه ای
.. ابزارهای جمع آوری اطلاعات
.. مقیاس های اندازه گیری
.. روش نمونه گیری و تعیین حجم نمونه
.. متغیرهای تحقیق
.. روایی و پایایی ابزار سنجش
.. روش تجزیه و تحلیل داده ها
... آمار توصیف
... آمار استنباطی
 
. فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها و آزمون فرضیات
.. مقدمه
.. تحلیل نتایج
.. تحلیل توصیفی
... توصیف وی‍‍ژگی های جمعیت شناختی نمونه مورد مطالعه
... توصیف وضعیت سنی گروه مورد مطالعه
... توصیف وضعیت جنسیتی گروه مورد مطالعه
... توصیف وضعیت تاهل گروه مورد مطالعه 
... توصیف تعداد فرزندان گروه مورد مطالعه
... توصیف میزان تحصیلات گروه مورد مطالعه 
... توصیف میزان سابقه کاری گروه مورد مطالعه
... توصیف متغیر های پژوهش
... تحلیل توصیفی فرضیه شماره یک
... تحلیل توصیفی نتایج فرضیه شماره دو
... تحلیل توصیفی نتایج فرضیه شماره سه
... تحلیل توصیفی نتایج فرضیه شماره چهار
.. تحلیل استنباطی
... آزمون توزیع داده ها
... آزمون فرضیات 
... آزمون تحلیل واریانس
 
. فصل پنجم: تحلیل یافته ها و نتیجه گیری
.. مقدمه
.. یافته های تحقیق
.. یافته های فرضیات فرعی تحقیق
.. یافته های کلی تحقیق
.. بحث و بررسی
.. محدودیت ها و موانع تحقیق
.. پیشنهاداتی برای شرکت فرودگاههای کشور
.. پیشنهاداتی برای تحقیقات آتی
 
منابع فارسی
منابع لاتین
ضمائم و پیوستها
پرسشنامه
 

توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

بررسی و تبیین تاثیر تنیدگی بر ارتکاب خطای انسانی در بین کارکنان مراقبت پرواز شرکت فرودگاههای کشور

آپلود عکس

بررسی و تبیین تاثیر تنیدگی بر ارتکاب خطای انسانی در بین کارکنان مراقبت پرواز شرکت فرودگاههای کشور

هدف از این پایان نامه بررسی و تبیین تاثیر تنیدگی بر ارتکاب خطای انسانی در بین کارکنان مراقبت پرواز شرکت فرودگاههای کشور می باشد


مشخصات فایل
تعداد صفحات296
حجم2 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیمدیریت

توضیحات کامل

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت دولتی

بررسی و تبیین تاثیر تنیدگی بر ارتکاب خطای انسانی در بین کارکنان مراقبت پرواز شرکت فرودگاههای کشور

*همراه با پرسشنامه

نگارش:

امیر عباس نظری زاده

چکیده  
بسیاری از سوانح هوایی بر اثر یک خطای ساده و پیش پا افتاده و یا عدم درک صحیح پیش می آید. به ندرت ممکن است یک سانحه بر اثر تنها یک علت باشد. حوادث نوعا ترکیبی از چندین علت مختلف دارند و وقتی که هر کدام را به تنهایی بررسی می نماییم اغلب مهم به نظر نمی رسند اما ترکیب با سایر عوامل باعث کامل شدن ترتیبی از علل نامربوط می گردند که منجر به سانحه شده اند، به این پدیده زنجیره حوادث گویند. برای جلو گیری از رویداد هوایی، شناسایی عناصر این علل قبل از تکمیل زنجیره حوادث ضروری است.
 
 استرس بعنوان نوعی تنیدگی جسمی ویا روان شناختی نقش پررنگی برعملکردکارکنان مراقبت پرواز در صنعت حمل ونقل هوایی دارد. استرس قطعا  دامنه توجه و تمرکز را کاهش می دهد همانطور که بر حافظه کوتاه مدت و بلند مدت تاثیر منفی دارد بطوریکه ایجاد تصویر ذهنی مناسب کارکنان مراقبت پرواز را در شرایط ترافیکی معین و فضای مشخص جهت ارائه سرویس مراقبت پرواز دشوار ویا غیر ممکن می سازد. علاوه بر این تاثیر استرس ممکن است کنترلر را به سمت ارتکاب لغزشهایی نظیر خطاهای کلامی، شنیداری، دیداری، نوشتاری، و یا انحراف ذهنی هدایت کند. این لغزشها و انحرافات می توانند به خطاهای گوناگونی منجر شوند که متعاقبا می توانند به همجواری یا تصادم هواپیما ها منتهی گردند. 
 
در این پژوهش تاثیر استرس بر بروز اینگونه خطاهای انسانی مورد بحث قرار گرفته است. در این پژوهش از یک پرسش نامه محقق ساخته برای سنجش تاثیر سطح استرس بر میزان ارتکاب خطاهای ناشی از لغزش و انحراف غیر عمدی کارکنان مراقبت پرو از استفاده شده است. جامعه آماری مورد تحقیق در این پژوهش کلیه کارکنان مراقبت پرو از فرودگاه بین المللی مهر آباد است و نمونه مورد مطالعه 40 نفر از این کارکنان بود که به روش تصادفی ساده انتخاب شدند. با توجه به نتایج آزمون فرضیات بدست آمده، رابطه آماری معناداری میان این دو عامل بدست آمد.
 
 
 
کلمات کلیدی:

تنیدگی

فشار روانی

خطای انسانی

ساختار سازمانی 

حمل و نقل هوایی

 
 
 
مقدمه
در دهه اخیر موضوع استرس و آثار آن در سازمانها مورد توجه بسیار واقع گردیده است اگر چه در علم پزشکی مساله فشار عصبی و علل و عوارض آن مدتهاست مورد بررسی و تحقیق قرار دارد اما باب این بحث در رفتار سازمانی تازه گشوده شده است.علیرغم این نظر که استرسهای مفید نیز وجود دارد و مقداری از فشارهای عصبی برای ایجاد تحرک و تلاش در انسان ضروری است، زمانی که بحث استرس مطرح می شود بیشتر به عوارض و ضایعات آن توجه شده  واسترس مفید مد نظر قرار نمی گیرد. 
 
به هرحال استرس اثرات فراوانی بر عملکرد و فعالیتهای اعضای سازمان دارد. مدیران، کارکنان و ارباب رجوع سازمان تحت تاثیر فشارهای عصبی دچار حالات روانی خاصی می شوند و دست به اعمالی می زنند که مستقیما در باز دهی سازمان منعکس می گردد. فشارهای عصبی دارای آثار جسمانی نیز هست و از این طریق هم به سازمان لطمات شدیدی می آورد. استرسهای حاد نیروی انسانی سازمان را هم ضایع می کند  و هدف سازمان را دستخوش تزلزل می سازد. عده ای از صاحبنظران رفتار سازمانی استرس را بیماری شایع قرن نامگذاری کرده اند. شاید هم به راستی دوران ما عصراسترس و فشارهای عصبی است، دوره ای که در آن انسان بیش از هر زمان دیگری در معرض عوامل موجد استرس قرار گرفته و در چنین جهان پر هیاهویی چگونه می توان از استرس اجتناب کرد یا به مصاف و مقابله پرداخت؟ عوامل موجد استرس چیست و چگونه می توان آن را مدیریت کرد؟
 
خطای انسانی هم به عنوان یک عامل شناخته شده در بیشتر وقایع هواپیمایی دیده می شود. این خطا ها اغلب توسط افراد معمولی، سالم، صلاحیت دار، با تجربه، و کاملا مجهز به تجهیزات تجربه می شوند. چندین روش برای مطالعه خطاهای انسانی وجود دارد. یک از این روشها بررسی رفتارهای فردی در سطوح مختلف است. از میان مولفه های گوناگون رفتار فردی (مانند هوش، شخصیت، انگیزش، ارزشها و نگرشها، ادراک، احساسات، و یادگیری) استرس بعنوان مولفه ای تاثیر گذار بر خطا های مرتبط با عامل انسانی شناخته می شود. این تحقیق بر آن است تا تاثیر منفی سطوح مختلف استرس (تنیدگی) را بر بروز خطای عامل انسانی مورد بررسی قرار دهد.  
 
 
 
 
فهرست مطالب
. فصل اول: کلیات تحقیق
.. مقدمه
.. تعریف و بیان مساله
.. اهمیت و ضرورت تحقیق
.. دلایل انتخاب موضوع
.. سوابق و پیشینه تحقیق
.. اهداف تحقیق
... هدف اولیه
... اهداف ثانویه
... هدف غایی
.. سئوالات تحقیق
.. فرضیات تحقیق
... فرضیه اهم
... فرضیه فرعی
.. قلمروی تحقیق
... قلمروی زمانی تحقیق
... قلمروی مکانی تحقیق
... قلمروی موضوعی تحقیق
.. استفاده کنندگان از تحقیق
.. تعریف عملیاتی متغیرها
... متغیر مستقل: عوامل تنیدگی
... متغیر وابسته: خطای انسانی
.. روش تحقیق
.. روش نمونه گیری و تعیین حجم مونه
.. ابزار گردآوری اطلاعات
.. مشکلات و محدودیتهای تحقیق
 
. فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق

.. بخش اول: تنیدگی

.. مقدمه
.. رهیافتها نسبت به فشار روانی
... خود تنظیمی/پزشکی
... ارزیابی شناختی
... انطباق فرد با محیط
... روانکاوی
... الگوی هانزسلیه: مفهوم سازگاری
... الگوی هلمز و راهه: وقایع زندگی
.. ماهیت دوگانه فشار روانی

.. تعریف تنیدگی

.. تئوریهای تنیدگی
... استرسورهای خرد و کلان
... مدل شخص– محیط
... نظریه شخص – محیط در قلمرو غیرکاری

... مدل تنیدگی شغلی کاراسک

... ناسازگاری سبک زندگی
... نظریه تنیدگی پنهان
... منابع تنیدگی: مدل چهار سطحی تنیدگی
.... عوامل فردی
..... استرسورهای شخصی
..... استرس ادراک شده
..... کفایت پاداش
..... محیط ادارک شده غیردوستانه
..... نوع کارمند
..... چرخش شغلی و بازنشستگی
..... استرسورهای خصوصیات غیر شخصی کارمند
..... نوبت کاری
...... مشکلات نوبتکاری
...... ریتم سیرکادین
...... پیامدهای نوبتکاری
...... مشکلات مربوط به خواب
...... مشکلات بالینی
...... مشکلات غیر بالینی
..... انواع مشاغل و ویژگیهای شغل
..... زمان یا فاصله رفت و آمد و نوع وسیله حمل و نقل
..... مسافرت شغلی
..... استرسورهای شغل
..... تقاضاهای شغلی
..... فشارهای نقش( تعارض و ابهام در نقش)
..... مسئولیت
..... رابطه با سرپرست
..... یکنواختی، گرانباری نقش یا کمباری نقش
..... تصمیم گیری
.... عوامل گروهی
..... فرهنگ
..... گروه
.... عوامل سازمانی       
..... جو سازمانی
..... فناوری
..... اثرات روانی
..... تشویش اطلاعاتی
..... تغییر
..... محیط طبیعی سازمان
.... عوامل فراسازمانی
..... عوامل محیطی
..... عوامل خانوادگی
..... استرسورهای وجهه و اعتبار
..... عوامل اقتصادی
..... سلامت
..... روابط اجتماعی

.... تفاوتهای فردی و عوامل وضعیتی  تعدیل کننده تنیدگی

..... ارزیابی شناختی عوامل تنیدگی
..... تنیدگی کوتاه مدت یا بلند مدت
..... حمایت اجتماعی
..... مدیریت زمان
..... مذهب و معنویت
..... جنسیت و تأثیر آن بر تنیدگی
..... الگوهای رفتاری (نوع الف و نوع ب)
..... شخصیت خستگی ناپذیر یا نستوه
...... تعریف سرسختی
...... مولفه‌های سرسختی
....... کنترل
....... تعهد
....... چالش
..... عوامل شخصیتی
...... خوداتکایی، بی تعلقی یا تعلق بیش از حد
...... عزت نفس یا احترام به خود
...... کانون کنترل درونی
...... توان
.... پیامدهای تنیدگی
..... پیامدهای شناختی
..... پیامدهای روانشناختی (نگرشی)
...... تحلیل رفتگی
....... مدل تحلیل رفتگی
...... افسردگی و سایر بیماریهای روانی
...... رضایت شغلی
..... پیامدهای رفتاری
...... تاخیر، غیبت، جابجایی و ترک خدمت
...... سیگار و سوء مصرف مواد(ضایع کردن جسم)
...... عملکرد
....... رابطه میان فشار روانی و عملکرد -  قانون یرسون
...... سوانح
..... پیامدهای فیزیو لویک
...... سلامت عمومی
.... استراتژیهای مدیریت تنیدگی

..... استراتژیهای سازمانی پیشگیری تنیدگی

...... پیشگیری از تنش زاها (راهبردهای مسأله محور)
....... طراحی مجدد شغل
....... شفاف سازی نقش
....... برنامه زمانی کار
....... سبک مدیریت و ساختار سازمانی
....... فرهنگ سازمانی و ارتباطات
....... نظام پاداش عادلانه

...... پیشگیری از تنیدگی (راهبردهای احساس محور)

....... تیم سازی
....... حمایت اجتماعی
....... مشاوره های روانی
...... پیشگیری و درمان پیامدهای تنیدگی
....... برنامه های کمک به کارکنان
....... زمان استراحت کافی
....... مرخصی تنیدگی
....... بهبود شرایط کاری
..... راهبردهای فردی پیشگیری تنیدگی
...... پیشگیری از تنش زاها ( راهبردهای مسأله محور)
....... خوش بینی اکتسابی
....... مدیریت زمان
....... فعالیتهای اوقات فراغت

...... پیشگیری از تنیدگی (راهبردهای احساس محور)

....... انطباق
....... عوامل وضعیتی و شخصی
....... ارزیابی شناختی عوامل تنیدگی
....... فنون سازگاری
....... ورزش

...... پیشگیری و درمان پیامدهای تنیدگی

....... خود گشودگی(افشا)
....... آرام سازی
....... رژیم غذایی
....... بازخور زیستی
....... فعالیتهای غیر هوازی: مراقبه
....... درمان
 

.. بخش دوم: خطای عامل انسانی

.. مقدمه

.. رویکردها به خطای عامل انسانی

... رویکرد شناختی
... رویکرد ارگونومیک یا سیستمی
... رویکرد رفتاری
... رویکرد طب هوایی
... رویکرد روانی اجتماعی
... رویکرد سازمانی

... سیستم طبقه بندی و تحلیل عوامل انسانی

.... مدل دلایل سانحه ریزن
..... مؤلفه‌های یک سیستم تولیدی
..... نقص یک سیستم تولیدی
..... نقاط قوت و محدودیتهای مدل ریزن

..... تعریف حفره های موجود در پنیر: سیستم طبقه‌بندی و تحلیل عوامل انسانی

...... اعمال غیرایمنی اپراتورها
....... خطاها
........ خطاهای تصمیم‌گیری
........ خطاهای ادارکی
....... تخلفات روزمره
....... تخلفات استثنایی
...... پیش زمینه‌های اعمال غیر ایمن
....... شرایط اپراتورها
....... حالتهای ذهنی ناسازگار
....... حالتهای ناسازگار جسمانی
....... محدودیتهای ذهنی و جسمی
....... عوامل پرسنلی

....... مدیریت منابع تیمی

....... آمادگی شخص
....... عوامل محیطی
....... محیط تکنولوژیک
...... سرپرستی غیر ایمن
....... سرپرستی ناکافی
....... برنامه‌ریزی نامناسب عملیات
....... ناتوانی در اصلاح مشکل شناخته شده
....... تخلفات سرپرستی
...... تاثیرات سازمانی
....... مدیریت منابع
....... جو سازمانی
....... فرایندهای سازمانی
.. بخش سوم:  نتیجه گیری
 
. فصل سوم: روش تحقیق
.. مقدمه
.. روش تحقیق
.. انواع روش تحقیق بر مبنای هدف
... تحقیقات علمی بر اساس هدف 
... انواع تحقیقات علمی بر اساس ماهیت و روش
.. آشنایی با قلمرو مکانی تحقیق
... شرکت فرود گاههای کشور

... معرفی مراقبت پرواز و سیستم تصمیم گیری آن

.... واحد برج مرافبت پرواز
.... واحد تقرب پرواز یا اپروچ
.... مرکز کنترل منطقه ای
.. ابزارهای جمع آوری اطلاعات
.. مقیاس های اندازه گیری
.. روش نمونه گیری و تعیین حجم نمونه
.. متغیرهای تحقیق
.. روایی و پایایی ابزار سنجش
.. روش تجزیه و تحلیل داده ها
... آمار توصیف
... آمار استنباطی
 
. فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها و آزمون فرضیات
.. مقدمه
.. تحلیل نتایج
.. تحلیل توصیفی
... توصیف وی‍‍ژگی های جمعیت شناختی نمونه مورد مطالعه
... توصیف وضعیت سنی گروه مورد مطالعه
... توصیف وضعیت جنسیتی گروه مورد مطالعه
... توصیف وضعیت تاهل گروه مورد مطالعه
... توصیف تعداد فرزندان گروه مورد مطالعه
... توصیف میزان تحصیلات گروه مورد مطالعه
... توصیف میزان سابقه کاری گروه مورد مطالعه
... توصیف متغیر های پژوهش
... تحلیل توصیفی فرضیه شماره یک
... تحلیل توصیفی نتایج فرضیه شماره دو
... تحلیل توصیفی نتایج فرضیه شماره سه
... تحلیل توصیفی نتایج فرضیه شماره چهار
.. تحلیل استنباطی
... آزمون توزیع داده ها
... آزمون فرضیات
... آزمون تحلیل واریانس
 
. فصل پنجم: تحلیل یافته ها و نتیجه گیری
.. مقدمه
.. یافته های تحقیق
.. یافته های فرضیات فرعی تحقیق
.. یافته های کلی تحقیق
.. بحث و بررسی
.. محدودیت ها و موانع تحقیق
.. پیشنهاداتی برای شرکت فرودگاههای کشور
.. پیشنهاداتی برای تحقیقات آتی
 
منابع فارسی
منابع لاتین
ضمائم و پیوستها
پرسشنامه
 

توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود